سنگ چینی چیست

سنگ چینی چیست

سنگ چینی چیست

سنگ چینی چیست

کریستال یا همان سنگ چینی (البته در ایران) ، توده سنگهای آهکی یا دولومیتی هستند که در اثر عوامل درونی، نظیر درجه حرارت و فشار، دوباره متبلور شده اند و از این رو جزء سنگهای دگرگون به شمار می روند.سنگهای چینی در نقاط مختلف از نظر میزان دگرگونی و بعضی ترکیبات شیمیایی متفاوت هستند. سنگ چینی اغلب دارای بلورهای درشت است. این بلورهای درشت وجه تمایز سنگ چینی با سنگهای کربناتی رسوبی است. از نظر ساختمان درونی سنگ و دانه بندی کریستال سنگ، یک معدن با معدن دیگر متفاوت است. کانی اصلی تشکیل دهنده اغلب چینی ها کلسیت است. همچنین سنگهای چینی دارای کانی هایی مانند کوارتز، گرافیت، هماتیت، سیمونیت، پریت و… نیز هستند. در بعضی از سنگهای چینی کوارتز وجود دارد که با افزایش آن میزان سختی سنگ زیادتر می شود.اگر سنگ چینی کاملا خالص باشد دارای رنگ سفید و درخشندگی است.رنگ خاکستری روشن تا سیاه در این سنگها نشان دهنده وجود مواد کربن دار در آنهاست. رنگهای سبز معمولا توسط کلریت یا سیلیکاتهای دیگر تولید می شوند. رنگ صورتی و قرمز به علت وجود ذرات بسیار ریز پراکنده هماتیت و یا کربنات منگنز و رنگ زرد و کرم بر اثر وجود لیمونیت است.جذب آب در سنگهای چینی یا سنگ آهک متبلور معمولا  کمتر از یک در صد است. وزن مخصوص آن ۷/ ۲ تن بر متر مکعب است. از مقاومت متوسطی برخوردار است. سنگ چینی مقاومتی بین نوزده تا یکصدوچهل مگاپاسکال دارد. مقاومت فشاری متوسط آن نیز در حدود یکصدوده مگاپاسکال است. مقاومت خمشی آن بین شش تا پانزده مگاپاسکال و مقاومت کششی آن به طورمتوسط چهار مگاپاسکال است.تخلخل این سنگ بسیار کم و بین ۳ /۰ تا ۲/ ۱ درصد است

سنگ چینی در نمای خارجی:

استاده از سنگ چینی برای نما و فضای خارجی کاملاً فنی و صحیح است. سنگ چینی از لحاظ جذب آب و چسبندگی دوغاب بین گرانیت و تراورتن است.نه به اندازه ی تراورتن جذب کننده دوغاب و نه به اندازهء گرانیت نچسب است.در ایران استفاده از این سنگ برای نما از قدیم رایج بوده. اگر دقت کرده باشید سنگ چینی نمای اصلی بسیاری از ساختمانهای قدیمی به خصوص در مناطق گرمسیر است.چرا که رنگ روشن آن باعث می شود تا گرمای زیادی جذب نما نشود و ساختمان از گرمای زیاد در امان باشد.مقاومت این سنگ در مقابل هوازدگی سطحی و عمقی به طور متوسط خوب و قابل اعتناست .در بعضی از معادن، سنگ چینی ازنا می تواند با تراورتن و مرمریت هم رقابت کند.

معدن سنگ چینی کجاست ؟

اکثر افراد گمان می کنند سنگ چینی محصول کشور چین است در صورتی که این سنگ از معادن کشور استخراج و بهره برداری می شود. از جمله معروف ترین معادنی که می توان این سنگ را از آن ها استخراج نمود معادن سنگ چینی الیگودرز، یزد، نی ریز، سیرجان و ازنا می باشند.

 استفاده از انواع سنگ اسلب چینی سفید کجاست ؟

به همین منظور فروش و استفاده از انواع سنگ اسلب چینی سفید در فضا ها و مکان هایی که در معرض رطوبت و تماس مداوم با آب هستند نظیر سرویس های بهداشتی، حمام های لوکس و مستر، روشویی و استخر ها بسیار متداول می باشد. . در این رابطه با شماره  09134828500 تماس حاصل فرمائید.

5/5 - (8 امتیاز)
/ مقالات
Call Now Buttonمشاوره خرید / واحد فروش