مشخصات سنگ تراونیکس

ماه سنگ سپاهان – سنگ ترااونیکس – سنگ های تراونیکس

مشخصات سنگ تراونیکس

مشخصات ظاهری سنگ تراونیکس

برای مشخصات سنگ تراونیکس میتوان گفت سنگ تراونیکس دارای نقوش پر رنگ و بعضا متفاوتی از زمینه است که نور از آن عبور نمی شود و قسمتهایی از آن نیز کاملا نور را از خود منتقل می کنند و عبور گزینشی نور زمانیکه در پشت سطح سنگ از منبع روشنایی استفاده شود صحنه های جذاب و بدیعی را خلق می کند.

قیمت سنگهای تراونیکس

در صنعت ساختمان و بازار سنگ انواع سنگ به پنج دسته کلی گرانیت، مرمر، چینی، تراورتن و مرمریت تقسیم می شوند که این پنج دسته دارای برخی ویزگی های مشترک و یا متفاوت می باشند که بسته به نوع و ویزگی های هر کدام از آن ها نوع کاربرد آنها نیز تغییر می کند ولی در معادن یک دسته از سنگ ها هستند که با ترکیب دو یا چند نوع سنگ به وجود می ایند و در هیچ دسته بندی قرار نمیگیرند که یکی از این موارد سنگ های تراونیکس می باشد که چه از لحاظ شکل ظاهری و چه از لحاظ خواص فیزیکی شباهتی به هیچ یک از این پنج دسته ندارند.

همانگونه که از نام سنگ تراونیکس بر می آید ترکیبی است از دو کلمه تراورتن و انیکس به معنای مرمر، و از در هم ترکیب شدن دو نوع مختلف تراورتن و مرمر این نوع سنگ ایجاد می شود.

غالبا معادن سنگ تراونیکس در استان مرکزی و شهرستان محلات و همچنین حوالی معادن تراورتن شهرهای دیگر نظیر: آذرشهر، یزد و … یافت می شوند. سنگهای تراونیکس به شکل های آینه ای ، چرمی و طرح قدیمی فرآوری و در بازار عرضه می شوند.

قیمت این سنگ ها به دلیل وجود عناصر مرمر ار حدود متری 90 هزار تومان شروع شده و گاها به متری 400 هزار تومان نیز می رسد.

فروش سنگهای تراونیکس

تراونیکس به شکل طرح دار و بدون طرح برش داده می شود و افرادی که می خواهند نمایی شبیه سنگ مرمر در ساختمان خود کار کنند اما به اندازه کافی بودجه ندارند می توانند از تراونیکس که همانند مرمر ظاهری بلوری و شفاف دارد و می تواند نور را خود عبور دهد استفاده نمایند.

سنگ تراونیکس از نظر زیبایی و لوکس بودن با سنگ مرمر برابر است. این سنگ به صورت ساده یا نقش دار در بازار موجود است و طبق ذوق و سلیقه مصرف کنندگان انتخاب می شود. سنگ تراونیکس دارای الگوها و رنگ های متنوع از کرم روشن گرفته تا قهوه ای تیره است و به راحتی با انواع دکوراسیون داخلی همخوانی پیدا می کند.

این سنگ گرما را به خود نمیگیرد ، از این رو همواره سطحی خنک و دلپذیر دارد و به فضا حسی از تازگی و خنگی می بخشد. مقدار رطوبت جذب شده به وسیله تراونیکس بسیار کم است، به همین دلیل با خاطری آسوده می توان از آن در محیط هایی مانند آشپزخانه به عنوان جزیره از آن استفاده نمود.

معایب سنگهای تراونیکس

سنگ تراورتن یا همان تراونیکس دارای یک سری معایب می باشد.یکی نبودن رنگ و طرح یکی از معایب سنگ تراورتن است و همچنین استقامت کم آن در برابر سرما. در صورت مرطوب بودنسنگ تراورتن و رسیدن به نقطه صفر درجه ، این سنگ به سرعت می شکند و به همین سبب در زمان نگهداری به مدت زیاد هوای سرد حتماً باید آنها را پوشاند.

سرانه تولید سنگ تراورتن کشورمان، به دلیل افزایش تقاضا، در طی سالهای اخیر افزایش یافته که در سالهای قبل از 1382 این نوع از سنگ معمولا به عنوان سنگی ارزان شناخته می شد و در بازار داخل کشور زیاد مورد توجه قرار نمی گرفت اما با روی کار آمدن رزین به بازار سنگ و استفاده از رزین به جای بتونه و سیمان برای پر کردن سوراخ های سطحی، استفاده ازسنگ تراورتن مورد استقبال قرار گرفت و نیز لوکس بودن آن همراه با قیمت مناسب باعث افزایش فروش در بازار شده است.

از دیگر معایب سنگ تراورتن این است که رطوبت زیادی به خود جذب می کند. این ایراد نیز با ورود رزین به بازار و استفاده از آن در حین فرآوری و پولیش، باعث کم شدن میزان جذب آب شده و از مزایای آن این است که سطح سنگ دیرتر کثیف می شود. بنابراین نوع جنس ساب و رزین استفاده شده در حین فرآوری، در ایجاد حفظ ماندگاری و دوام و زیبایی سنگ تراورتن تاثیر بسزایی دارد.

در طراحی ساختمان هایی که سبک نمای رومی در تمام و یا بخش عمده ای از کار را تشکیل می دهد معمولا سنگ تراورتن استفاده می شود.

 

ماه سنگ سپاهان - سنگ های تراونیکس

سئو و بهینه سازی سایت در اصفهان , سئو سایت در اصفهان

Rate this post
Call Now Buttonمشاوره خرید / واحد فروش